Saturday 17 March 2012

macam mana nak buat HEADER menggunakan photoscape


Assalamualaikum!!
^__^(hii)
hari ni saya nak ajar korang macam mana nak buat HEADER menggunakan photoscape..
nak belajar x?!
cepat cakap..
kalau nak, meh ikot step ni.

yg belum download, bolehlah DONWLOAD di sini..

kalau x tahu nak DOWNLOAD macam mana, seacrh di google..
saya pun tak tahu!
masa tu akak saya yang buat..

jom ikot step nih:

  1. bukak PHOTOSCAPE anda. klik di menu>New photo .


2. lepas tu, akan keluar petak kecikkan? korang godeklah sikit-sikit. tak pun, ikut macam saya buat



3. dah godek? akan keluar macam di bawah inikan??



4. lepas tu, klik di tempat macam gambar tu . klik OBJECt dulu! tak paham? tgk bawah nilah



4. dah pilih gambar apa semua tu, tulis lah nama pula. seperti di bawah:



5. bile korang klik di T tuh, akan keluar macam di bawah inikan?
a)mula-mula, tulis nama dulu.
b) lepas tu, pilih warna
c) dah pilih pula tulisan tu nak macam mana
d) akhir sekali, klik OK!



6. lepas siap semua, header anda akan menjadi seperti di bawah



7. dah siap tekan SAVE di bahagian tepi sekali!



8. bila keluar KOTAK POP OUT, tekan Save as..



9. letaklah nama apa yang awak nak. dan klik SAVE! siap...





macam mana pula nak transparentkan header?? jangan risau, saya dah buat > Trasnparentkan Header menggunakan GIMP <

oh, tidak lupa juga! saya dah bg satu GIFT untuk korang:











KALAU MENJADI BAGI TAHU EHHH..

No comments: